Сделката между YouTube и Activision Blizzard оценена на $160 милиона

Споразумението за медийни права на YouTube с Activision Blizzard Esports се оценява на около $160 млн. за три години, според хора, запознати с условията на пакта.

Сделката е част от по-широко ново стратегическо партньорство между Google и компанията за видеоигри. Google и Activision Blizzard обявиха новото партньорство в края на миналия месец, точно преди началото на сезона Call of Duty League (CLD).

Източници твърдят, че сделката е с обща стойност около $160 милиона за Call of Duty, Overwatch и Hearthstone. Не е ясна точната разбивка кое заглавие какъв процент от изплатената сума изисква, а Google са отказали да коментират. Сигурно е, че по-голямата част е за медийните права над Overwatch League, като по-малка, но все още забележима сума се насочва към Call of Duty League. Hearthstone бе описан като безплатен бонус към сделката.

От гледна точка на макропазара, това е голям момент в историята на еспорта“, твърди в имейл Stuart Saw, Endeavor Senior VP/Esports. “Това е първият случай, в който първокласен западен разработчик на игри подписва договор за ексклузивитет извън Twitch, какъвто бе случая с Call of Duty преди 5 години. За YouTube това е истинско изявление за намерението им да подкрепят нарастващ продукт.