Една лесна стъпка, за да подобриш играта си моментално

Днес ще поговорим за най-подценяваното, но същевременно, най-важно и просто нещо, което можете да направите, за да подобрите фокуса си и да отведете играта си на друго ниво – добрият сън.

Темата за съня е много обширна и не може да се обсъди напълно в една статия и дори вероятно в цяла книга. Въпреки това, ще опитаме да обсъдим някои от важните аспекти на съня и защо е толкова съществен за оптималното гейминг представяне. 

Здравият мозък има нужда от 7 до 9 часа качествен сън, за да се възстанови и презареди енергията си. Сънят подобрява фокуса, паметта, емоционалния контрол и помага да се справяме по-лесно със стресови ситуации. Всички тези функции са от основно значение за високо функциониращите геймъри. Въпреки това, доста играчи игнорират тази част от деня си, а някои дори се хвалят, че „не им е нужен почти никакъв сън“. И докато действително може да съществуват такива изключение, повечето от нас не могат да функционират пълноценно без нужното количество сън. Всъщност, научните изследвания показват, че при едва по-малко от 1 % от хората, които спят по-малко от 6 часа на денонощие, няма негативни последствия. Всички останали просто се заблуждават и компенсират умората си с енергийни стимуланти.

Нека видим какво се случва, ако все пак решим да пренебрегнем тази информация и умишлено се лишаваме от здравословен сън.

Как липсата на сън влияе на представянето ти в игра?

Много научи доказателства сочат, че системното недоспиване е много лошо за когнитивните функции като внимание и концентрация. Ако си професионален геймър вече знаеш защо това е зле за теб.

Фокус и време за реакции

По-голямата част от представянето ти в игра е базирано на умението ти да си фокусиран и да реагираш на време. Без тези две умения, кариерата ти не става за нищо. Но още по-лошото е, че когато системно недоспиваш, дори не знаеш колко зле се представяш, защото този стил на игра се превръща в нормално, базово поведение.

Изследванията показват, че професионалните геймъри имат толкова добри реакции, колкото пилотите! Но какво се случва с времето ти за реакция, ако имаш недостиг на сън? Правилно… реакциите ти се забавят, а представянето ти се влошава и освен, че вече си преуморен, си и фрустриран и ядосан на себе си.

С натрупването на недоспиване във времето, се влошава и представянето ти по време на игра. Да спиш 10 нощи по 6 часа нанасят същите щети на мозъка, така както да не си спал цяла нощ или да си спал 6 нощи по 4 часа.

Какво да направим, за да подобрим съня си веднага?

Всъщност има много неща, които могат да се направят за по-добър сън и няма общовалиден отговор за всеки човек. Въпреки това, можеш да започнеш с тези 5 прости принципа.

Ако искаш да го контролираш, трябва да го измериш. Създай си собствен график за сън и го спазвай.

Не става въпрос за това да си лягаш в 10 вечерта и точка. Разбира се, че всеки си има различен стил на живот и графика трябва да е направен в съответствие. Просто се постарай да си лягаш и да ставаш по едно и също време на денонощието всеки ден. Дисциплинирай се да следваш графика си създай аларми както за ставане, така и за час, в който да си легнеш.

Избягвай енергийни стимуланти, освен ако наистина не ти се налага

Ако сутрин ти е нужна огромна доза кафе, за да функционираш нормално, то най-вероятно не се наспиваш достатъчно. Като човек, който обича кафето, знам от личен опит колко трудно е веднага да спреш да пиеш енергийни напитки, но колкото по-рано го направиш, толкова по-скоро ще се наспиваш качествено.

Избягвай обилни хранения преди да си легнеш

Дребните хапвания между тренировките са допустими. Обилните хранения – по-скоро не.  Особено, ако е junk food. Изследванията показват, че повечето хора заспиват трудно след като са яли обилно преди сън. Освен това, ако не си физически активен през деня, което в голяма степен се отнася до геймърите, много по-лесно ще качиш излишни килограми, ако се храниш допълнително преди да си легнеш.

Отпусни ума си преди да заспиш

Геймингът държи мозъците ни изключително активни. Ако си легнеш веднага след като си приключил да играеш, вероятно ще заспиш доста трудно (смартфонът няма да ти помогне също).

Вместо това се опитай да отпуснеш ума си с различни релаксиращи активности като слушане на музика, четене или дори медитация.

Поддържай атмосфера, която предразполага към качествен сън

Най-накрая, но не и по важност е външната ти среда. Поддържай тъмна спалня, в която няма светлини или звуци, които да нарушат съня ти. Ако искаш да имаш добър сън, едно от нещата, които можеш да направиш е да премахнеш всякакви неща, които издават звуци или светят в ярки светлини. Една от най-вредните практики е да си лягаш със смартфон в ръка. Изследванията показват, че този навик определено нарушава качеството на съня. Вместо това, можеш да поставиш телефона си на разстояние от леглото с настроена аларма за ставане. Така, на сутринта, няма да имаш друг избор освен да се събудиш, да станеш и да я изключиш.

Това са много базови стъпки, но доказани, че работят. И все пак геймърите често ги игнорират. Но ако искаш да бъдеш професионалист, би трябвало да използваш всяка полезна информация, умение или трик, които да ти помогнат да подобриш играта си.

Ако желаеш да придобиеш нови ментални умения, които да ти помогнат да станеш по-добър в играта си и да мислиш като професионалист, свържи се с Геогри на contact@goendgame.com