Глобалната esports аудитория ще достигне почти 500 млн. зрители през 2020

Електронните спортове придобиват все по-голяма популярност в целия свят през последните няколко години и тази тенденция ще се запази и за напред. Това показва последният доклад на компанията за esports и gaming анализи Newzoo, който беше публикуван преди дни.

Гледащите електронни спортове по света ще достигнат 495 млн. през 2020 година. От тях почти 223 млн. гледат събития регулярно, а 272 млн. следят само големи събития в любимите си игри поне веднъж годишно. Прогнозите са, че до 2023 година глобалната аудитория ще достигне 646 млн. зрители.

През настоящата година се очаква индустрията да нарастне до $ 1.1 млрд., като в тази сума не са включени приходите от реклама на платформите, които излъчват събитията на живо. Ръстът е с 15% на годишна база. Китайският пазар е с най-голяма тежест – 35%. Най-голям процент от приходите идват от спонсорства – $ 636.9 млн.